Begin volgend jaar opent sociale netwerksite Twitter een kantoor in Brussel. De sociale netwerksite heeft nu 1 miljoen maandelijks actieve gebruikers in België. Dat is genoeg voor een eigen marketingkantoor.

Met een kantoor in Brussel wil Twitter meer Belgische adverteerders aantrekken. Dat schrijft De Tijd. Tot nu toe was de Belgische markt te klein voor een eigen kantoor. Twitter sluit daarom overeenkomsten met Belgische bedrijven vanuit het kantoor in Amsterdam.

Sinds kort zitten 1 miljoen mensen in België minstens een keer per maand op Twitter. 40 procent daarvan doet dat dagelijks. Twitter hoopt daarmee adverteerders te overtuigen.

Twitter bekijkt de tweets, het profiel en de interessegebieden van haar gebruikers. Op basis daarvan krijgen gebruikers gepersonaliseerde reclame te zien.

Op het kantoor van Twitter in Brussel zullen een zestal mensen werken. Bert Marievoet, tevoren commercieel directeur van De Persgroep Advertising, werkt al sinds april voor Twitter. Hij moet Belgische topmerken aantrekken. De vijf andere medewerkers zullen zich bezighouden met het middenmarktsegment.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni