Trade Mart Brussels: 'The place to be'

Guy Stevens
© Brussel Deze Week
01/03/2007
Trade Mart Brussels wil 'the place to be' worden. De komende maanden en jaren wil het zakencentrum internationaler werken, meer jong talent ondersteunen en de eigen Interior-afdeling in een nieuw kleedje steken om uit te groeien tot dé referentie voor groothandelaars.

De eerste belangrijke stap is internationaler werken. Op dit moment is Trade Mart vooral voor Belgische groothandelaars dé referentie, en dat al 32 jaar, maar het centrum wil verder kijken dan de landsgrenzen. Door bijvoorbeeld Spaanse en Scandinavische modeshows te organiseren en de General Assembly van de Kamers van Koophandel te ontvangen, wil Trade Mart genoeg contacten leggen om echt 'the place to be' te worden. De eerste stap in die richting is al gezet door zeven nieuwe klanten binnen te halen. Ook door meer ruimte te geven aan andere sectoren kan er vooruitgang geboekt worden. "We moeten de klanten een totaalaanbod aanbieden," zegt directeur Guy-Marc Beaude.

Daarbij hoort ook een frisser imago. Beaude liet vorig jaar al verstaan dat hij vond dat Trade Mart dynamischer moest worden. Hij gaat daar nu nog mee door. Na het nieuwe logo wil hij nu het interieur van de Interior-afdeling veranderen. "Er zal een Interior boost komen," zegt Marleen Houbart, de pr- en persverantwoordelijke. Beaude voegt daar nog aan toe: "We willen de referentie worden en dit is een stap in de goede richting."

Er wordt ook nog aan de jeugd gedacht. In samenwerking met kunstschool Sint-Lukas wordt aan een veertigtal studenten van de afdeling Industriële Vormgeving de kans gegeven om hun afstudeerprojecten in de kijker te zetten. Ze worden opgedeeld in verschillende groepen en krijgen een showroom toegewezen. "Zij hebben het talent en wij hebben de ruimte," zegt Marleen Houbart. "Het is ideaal om samen te werken." De inbreng van de jongeren moet er mee voor zorgen dat er een frisse wind waait door Trade Mart. De tentoonstelling zal op 22 juni geopend worden en kan bezocht worden op 23, 24 en 30 juni en 1 juli.

Een andere verandering zal merkbaar zijn op het vlak van communicatie. Ten eerste is er de nieuwe website. Die oogt erg fris en dynamisch en is gebruiksvriendelijker dan de vorige. Door de site ook toegankelijk te maken in het Spaans, het Chinees en het Arabisch, past hij ook binnen de internationalisering die er zit aan te komen.

Nog op het gebied van communicatie zullen er meer pogingen gedaan worden om de algemene pers te bereiken. Tot nog toe was het vooral de vakpers die aandacht schonk aan Trade Mart. Belangrijk in die communicatie wordt de boodschap dat het hier om business-to-business gaat. Trade Mart is een zakencentrum waar groothandelaars hun collecties komen samenstellen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni