Pop-upwinkel tegen leegstand in Naamsestraat

SDS
© brusselnieuws.be
06/12/2014

Sinds vrijdag is op de Naamsestraat de Belgian Concept Store te vinden, een pop-upzaak met enkel Belgische merken en producten als Olivier Strelli, Alice de Kerchove, Karolien Verstraeten en B-Food. De winkel, die zeker tot eind april openblijft, moet de handelsactiviteit in de straat opkrikken.

De pop-upboetiek en -bistro in een voormalig ministeriegebouw kwam er op initiatief van Atrium, het Gewestelijk handelsagentschap. '

''Het pand is in handen van vastgoedontwikkelaar JCX en die heeft een stedenbouwkundige vergunning aangevraagd om het te verbouwen'', zegt projectmanager Thibaut Deffrennes van Atrium aan brusselnieuws.be.

Om te vermijden dat het gebouw van 500 m² al die tijd zou leegstaan, heeft Atrium gevraagd er een tijdelijke zaak in onder te mogen brengen. Die zou het bezoek aan naburige winkels ook kunnen opdrijven.

Want Atrium maakt zich al een tijdje zorgen over de handelsactiviteit in de Naamsestraat, nochtans een belangrijke verbindingsweg tussen het centrum en winkelstraten in het hoger gelegen deel van de stad zoals de Louizalaan en de Elsensesteenweg. Deffrennes: ''Er is wat te veel leegstand, te veel verloop ook, hoewel het een belangrijke commerciële as is.''

Om die reden voorziet het agentschap ook een 'reflectielokaal' van 50 vierkante meter in de Belgian Concept Store, waar winkeliers, klanten en buurtbewoners hun mening en verwachtingen kunnen aangeven over hoe de handel in de Naamsestraat weer aan te zwengelen. Daarnaast biedt Atrium ook hulp aan bij het inrichten van de vitrines.

Wat er na de verbouwingen met het gebouw gebeurt, is nog niet zeker. Eigenaar vastgoedinvesteerder JCX beraadt zich nog.

Belgian Concept Store, Naamsestraat 53-59, Brussel

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Elsene, Samenleving, Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni