Camionette JH De Branding

Jeugdhuis lokt ministers naar jaarmarkt

Jean-Marie Binst
© Brussel Deze Week
27/08/2014

Tijdens de derde editie van Jetlag, het gratis festival ingericht door jongerenvereniging JH De Branding, wordt weer volop ingezet op muziek en randanimatie op de jaarmarkt. Nieuw en verrassend voor het grote publiek wordt een kijkje in de bar- en babbelcamionette waarmee de jongeren het als clubhuis moeten stellen. Kersvers ministers Sven Gatz (Open VLD) en Pascal Smet (SP.A) zijn uitgenodigd. En waarom?

De Mobiele JH van het jeugdhuis is er gekomen als tijdelijke oplossing voor het clubhuis waar de jongeren op wachten. In september 2013 moest JH De Branding haar tijdelijke stek verlaten. De bouw van een nieuw lokaal werd in handen gegeven van de jongeren zelf, die ervoor uitkomen dat de complexiteit ervan hen parten speelt. Daardoor vordert het bouwdossier niet, en dus trekken de (Jetse) jongeren aan de alarmbel: Vlaams minister Sven Gatz (Open VLD) en Brussels minister Pascal Smet (SPA) worden gevraagd de toestand te komen inschatten.

In afwachting van het vaste dak boven het hoofd van JH De Branding werd een oude bestelwagen vertimmerd met urban sportmateriaal, banken, een bar en uiteraard de obligate geluidsinstallatie. De vierwieler doet nu dienst als onderdak voor de groepswerking. Het design van de Mobiele JH is trouwens het resultaat van een grafisch concours in samenwerking met het KTA-Jette.

Voor het minifestival Jetlag gaat het jeugdhuis dit jaar trouwens breed: Scouts, VKSJ, de Jeugdraad, Foyer, JES en Cultureghem sluiten zich dit jaar aan bij het Jetlagproject. Afspraak op 31 augustus aan de Mobiele JH, zonder stijlbreuk voor de Brusselse containerklasjesgeneratie.

Meer info op jeugdhuis-de-branding.tumblr.com

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Jette, Events & Festivals

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni