Ook Els Ampe gaat voor personalitymagazine

© brusselnieuws.be
21/09/2012
Een beetje verkiezingskandidaat heeft tegenwoordig een eigen magazine, dus kon Els Ampe (Open VLD Brussel-Stad) niet achterblijven. Naast wat persoonlijke informatie geeft ze daarin ook een licht gewijzigde visie op het Beursplein prijs.

Ere wie ere toekomt, Bianca Debaets (CD&V Brussel-Stad) was de eerste die met haar "Bianca" het personalitymagazine tot campagnemiddel verhief. In Antwerpen kopieerden vrijdag enkele mindere goden (een zekere Patrick J. en Meyrem A.) dat voorbeeld, en nu brengt ook Els Ampe haar eigen versie uit. "Els Ampe, de vrije Brusselaar", heet het magazine. Het wordt eerst bij kappers en daarna via de brievenbussen verdeeld.

Els is ondanks alles verliefd op Brussel, geniet graag van een glaasje muntthee, en het nummer Nights is white satin (sic) heeft ze grijsgedraaid, vernemen we.

Maar de inhoudelijke boodschap is ook niet onbelangrijk voor Ampe. Het simulatiebeeld voor het Beursplein dat de liberale partijen een paar weken geleden lanceerden, wordt bijvoorbeeld opnieuw bovengehaald. En zie, de tunnel onder het plein is vervangen door groen, en waar er even geleden nog luidop voor een tunnel gepleit werd, gaat het nu over "een oplossing voor het lokale doorgaande verkeer" (zie beelden onderaan).

De fotografische aanpak staat in schril contrast met die bij Bianca Debaets: we telden slechts vier verschillende afbeeldingen van Els (tegenover 36 bij Bianca), en in een ervan deelt ze dan nog eens de spotlights met een groep andere blauwe kandidaten. Toch nog wat beter naar Goedele kijken, Els.


De visie van Open VLD op het Beursplein, enkele weken geleden en vandaag. Zoek de verschillen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel-Stad, Samenleving, Politiek

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni